Tajemnicza Moc
Moc działa różnie zależy od pola walki
Pole z niską trawą-Truje przeciwnika
Pole z długą trawą-Usypia przeciwnika
Pole piaskowe-Zmniejsza celność przeciwnika
Pole na Stawie-zmniejsza prędkość przeciwnika
Pole na morzu-Zmniejsza atak przeciwnika
Pole skalne-Strach u przeciwnika potężny strach
Pole kamienne-Zmyla przeciwnika
Tak działają te ataki
Ryk
Atak powoduje chwilowe strach u przeciwnika na jedna lub dwie tury. Przydatne, gdy chcemy złapać lub pokonać jakiegoś pokemona.
Atak Furii
Atak polega na szarży pokemona pod wpływem potwornej furii, która przy użyciu może potężnie staranować przeciwnika. Żaden pokemon nie może przerwać tego ataku. Jedyny sposób na przerwanie tego to trafienie w przeciwnika lub w jakiś spory przedmiot.
Śpiew
Każdy pokemon może się nauczyć śpiewu.Podczas tego ataku przeciwnik zasypia na dwie, trzy tury, jednak jeżeli zakatujemy śpiącego przeciwnika, po ataku się obudzi świadomy tego, że dostał.
Prędkość (Swift)
Atak polega na ataku gwiazdek. Pokemon macha ręką lub jakąś wyjątkową częścią ciała (oczami lub trzymać ogon prosto i strzela) i pojawiają się gwiazdki, które ranią przeciwnika na jedną turę. Można stworzyć 20 Gwiazdek.
Sekator
Pokemony ze szczypcami mogą się go nauczyć. Może przeciąć drzewa i rzeczy słabsze niż drzewo. Oczywiście przydatne w walce, bo jak walczy się że słabym przeciwnikiem, można go wziąć tym jednym cięciem
Niski cios
Atak to potężne uderzenie w przeciwnika. Przy takim ataku przeciwnik może być ogłuszony lub po prostu odrzucony na 7,5 m. Jeżeli podczas ataku trafimy w drzewo lub skałę, jesteśmy ogłuszeni na jedną turę
Czekanie(bide)
Uderzenia polega na absorbowaniu mocy z zadanych ataków. My na tym cierpimy jednak po dwóch turach czekania tyle, ile ciosów dostaliśmy, oddajemy z nawiązką w jednym potężnym ciosie. Otacza nas aura i atakujemy.
Ciosy furii
Ten cios różni się od ataku furii tym, że atak to nie szarża, tylko atak pazurami. Atak jest słaby, ale może pogorszyć trochę celność przeciwnika, bo jeżeli trafimy w twarz wróg będzie czuł ból i trudniej będzie mu atakować celnie w swojego przeciwnika
Krzyk
Ten atak to nie atak. To krzyk, który osłabia atak przeciwnika. Polega na tym, że wzbudza strach, co osłabia atak przeciwnika, bo bojąc się, nie możemy zbytnio atakować.
Bomba Dźwięku
Ten atak jest potężny, ale i rzadki wśród pokemonów. Rzadko jaki ma go po złapaniu. Atak polega na potężnej bombie dźwiękowej. Pokemony z normalnymi ogonami, jak Buizel lub Yamamega i kilka innych, mogą je opanować. Przy uderzeniu w przeciwnika, ten może zostać ogłuszony na turę i zostanie odrzucony na 10 m.
Można zrobić dwie bomby na turę.
Hiper promień
Hiper promień to jeden z silniejszych ataków zwykłych. Atak polega na wystrzeleniu promienia z paszczy. Po trafieniu przeciwnik padnie lub nie będzie w stanie walczyć. Jedynym minusem ataku jest to, że trzeba po nim stać w miejscu. Nic nie możemy wtedy robić przez turę. Można użyć tego dwa razy w walce. Po użyciu trzeci raz, pokemon nie będzie mógł dalej walczyć.
Szybki atak
Pokemon zyskuje hiper prędkość jednak atak bywa raz celny, raz nie. Atak nie jest za silny, ale przydatny do unikania ataków przeciwnika. Po użyciu tego ataku, możemy również pierwsi trafić przeciwnika, jednak jeżeli przywalimy w drzewo, zostaniemy ogłuszenia na turę.
Złość
Atak polega na nieopanowanej złości naszego pokemona. Gdy go opanuje, pokemon zadaje niezbyt silny atak, jednak jeżeli powtórzymy, atak jest już nieco silniejszy. Po 10 ataku możemy wykończyć przeciwnika byle jakim sposobem.
Siła
Atak jedynie dla silnych pokemonów, przydatny do rzucania skałami lub drzewami. Atak przy uderzeniu może wykończyć pokemona jednym lub dwoma ciosami.
Taniec mieczy
To aura mieczy. Pokemony z rękami mogą z niego korzystać. Z0większa ich atak oraz jeżeli opanują atak do perfekcji, mogą na dłoniach pojawić się ostrza. Przy ataku może poważnie zranić przeciwnika.
Związanie
Atak polega na potężnym ucisku przeciwnika. Zazwyczaj używają tego pokemony, które polują, gdyż ich ofiara nie może się ruszyć. Może się uwolnić, jeżeli jest silniejszy lub równy pokemonowi, który używa tego ataku. Atak zadaje mało obrażeń, ale potrafi zatrzymać przeciwnika na kilka tur. Przydatne w dwu walkach.
Uderzenie ciałem(body slam)
Atak jest nietypowy, bo atakujemy całym ciałem. Po prostu rzucamy się na przeciwnika, gdyż po uderzeniu możemy ogłuszyć go na turę. Jedynym minusem ataku jest to, że my tracimy trochę HP. Atak zadaje średnie obrażenia.
Klątwa
Atak nieznanego typu, lecz można uznać że to typ Normalno/Duchowy
Jeżeli pokemon nie jest duchem, przy użyciu tego zwiększa się atak i wytrzymałość, lecz po tym spada nam szybkość. Można użyć dwa razy na walkę. Jeżeli duch użyje tego ataku, jego Hp spadnie, lecz wtedy HP przeciwnika zacznie spadać w dół. Po trzech turach pokemon przeciwnika będzie niezdolny do walki.
Obronne koło
Ten atak podnosi obronę, lecz tylko nie liczne pokemony mogą go opanować.
Obrona x3
Błędny atak
Atak wygląda jak uderzenie lecz zmyla przeciwnika. Jeżeli go zmyli, przeciwnik jest ogłuszony na turę + dostał małe obrażenia.
Wybuchowe jajko
Atak pokemonów które mają jajka. Mało jest takich pokemonów, lecz cios nie jest zbytnio mocny. Atak polega na rzuceniu jajkiem w przeciwnika. Wybuch nie jest mocny. Może średnio zranić. Jeżeli jest piaskowe pole, może pogorszyć celność przeciwnika, gdyż gdy mamy piasek w oczach, trudno nam jest dobrze widzieć.
Ekstremalna szybkość
Ten atak polega na potężnym zwiększeniu prędkości i siły. Pokemon uzyskuje pewien limit. Gdy minie 3 tury, pokemon pada na ziemie wykończony. Gdy używamy tego, możemy być tak szybcy, by ominąć atak przeciwnika i zadać jakiś potężny cios. Ten atak jest najpotężniejszy, jednak mogą go się nauczyć tylko nieliczne pokemony. Przy tym przy każdym zwykłym ataku oświeca nas aura, jednak po ataku przeciwnik może przy odrzucie przebić kilka drzew lub dwie skały. Jeden atak jest tak silny, że nie da się przetrwać. A nie można używać podczas tego uderzenia innych ataków.
Światło
Atak dobry do ciemnych jaskiń, gdyż tylko niektóre pokemony mogą się go nauczyć. Ale i na dodatek potrafi oślepić przeciwnika na dwie lub trzy tury
Giga Wstrząs
Atak polega na zebraniu sporej energii w ręce i wypuszczeniu jej. Gdy już biegniemy na przeciwnika, nasza ręka ma jakby aurę. Przy uderzeniu aura jest potężna i osłania pokemona od frontu. Atak o potężnych obrażeniach. Limit trzy razy w walce. Jeżeli zaatakujemy o jeden więcej, pokemon będzie wykończony (to nie oznacza, że nie będzie mógł walczyć)
Gilotyna
To atak dla pokemonów ze szczypcami. W ataku trzeba zrobić potężny wyskok i lecieć w przeciwnika. Przy trafieniu atak może doprowadzić do Ko. Pokemon przeciwnika przy jednym uderzeniu, przy połączeniu z sekatorem, tworzą potężniejsze uderzenie które może przeciąć kamień.
Cięcie – atak o średniej sile, mogący ścinać drzewa. Może nauczyć się go większość pokemonów.
Podwójny zespół – atak klonujący pokemona. Pokemon rozpędza się do dużej prędkości, powodując uczucie sklonowania. Można w ten sposób otoczyć przeciwnika, który jest zdezorientowany.
Utwardzenie – zwiększa obronę pokemona. Za każdym użyciem obrona jest większa, aż dojdzie do wyznaczonego limitu.
Hiperdźwięk – atak polegający na wytworzeniu fali dźwiękowej o olbrzymiej głośności, rozrywającej bębenki przeciwnika. Atak o dość dużej sile.
Atak rogiem – pokemon atakuje rogiem, zadając średnie obrażenia.
Wiercący róg – bardzo potężny atak, nokautujący przeciwnika jednym uderzeniem. Róg pokemon zaczyna wirować, rozdzierając skórę przeciwnika.
Mega kop – atak polegający na zadaniu potężnego uderzenia nogą. Ma on dużą siłę.
Mega cios – atak polegający na zadaniu uderzenia jakąś częścią ciała, szarżując z dużą prędkością. Ma dość dużą siłę.
Metronom – pokemon atakuje losowym, nieznanym atakiem. Przykładem takiego pokemona jest np. Togepi.
Naśladowanie – pokemon naśladuje pokemona, z którym walczy, używając jego ataków.
Światło księżyca – światło księżyca pada na pokemona, przywracając mu stracone siły. Można wykonać tylko w nocy.
Poranne słońce – przywraca stracone siły pokemonowi, można wykonać tylko rankiem.
Ochrona – pokemon wytwarza barierę, która uniemożliwia zaatakowanie go przez turę.
Szybkie wirowanie – pokemon zaczyna obracać się szybko wokół własnej osi, zadając przy tym średnie obrażenia i rozwiewając wiele innych ataków np. wir wodny, tornado, zasłona dymna.
Odnowienie – pokemon może użyć tej umiejętności raz na walkę. Po straceniu wszystkich sił, może część zregenerować i stanąć do walki.
Straszna mina – pokemon robi straszną minę, sprawiając, że wrogi pokemon jest przerażony.
Skrzek – pokemon wytwarza odgłosy o dużej głośności, ogłuszając przeciwnika.
Samozniszczenie – pokemon poświęca wszystkie siły, by powalić przeciwnika. Jest to jeden z najpotężniejszych ataków pokemon. Ma Ogromną siłę, zmiatającą wszystko dookoła.
Eksplozja – potężniejsza wersja samozniszczenia. Pokemon zmiata wszystko dookoła, tracąc wszystkie siły. Żaden pokemon nie jest w stanie oprzeć się temu atakowi.
Rakietowy cios głową – pokemon rozpędza się, atakując głową i zadając dość duże obrażenia.
Słodki zapach – pokemon wytwarza słodki zapach, który wabi dzikie pokemony i odurza przeciwników, uniemożliwiając im atak.
Kula pogody – atak o średniej sile. Pokemon, kiedy panuje zwykła pogoda, wytwarza kulę wiatru, uderzającą przeciwnika. Kiedy słońce praży z dużą siłą, kula jest z ognia. Kiedy pada deszcz, z wody. Kiedy pada grad, z lodu o kształcie diamentu. Kiedy zaś panuje burza piaskowa, z kamienia.
Schowanie – pokemon chowa się do skorupy, unikając ataku.
Offline